Nazdrowieiurode.pl

Zadbaj o swoje zdrowie i urodę z naszym portalem

Uroda

Kwas asparaginowy (DAA) – czym jest?

Kwas D-asparaginowy jest jednym z najbardziej znanych aminokwasów. Warto wiedzieć, że jego zadaniem nie jest bezpośrednie budowanie mięśni, w przeciwieństwie do innych substancji tego typu. Czym cechuje się kwas DDA i jak działa? Dlaczego jest tak chętnie wybierany przez sportowców?


Kwas D-asparaginowy

Jak już wiemy, kwas DDA to aminokwas – ma za zadanie tworzyć i uwalniać hormony w naszym organizmie. Na całym świecie jest znany głównie jako środek działający na wytwarzanie testosteronu. Co ciekawe, DDA spotkamy nie tylko w suplementach, lecz także w produktach typu kazeina, białko sojowe, białko kukurydzy, śmietanka bez laktozy do kawy itp. Więcej informacji na ten temat znajdziemy na stronie https://allnutrition.pl/blog-13/Co_to_jest_kwas_D-asparaginowy_-_DAA-blog1771.html.


Kwas DDA ceniony przez sportowców

Sportowcy bardzo często stosują kwas DDA, co nie powinno nikogo dziwić. Faktem jest, że ten środek służy między innymi do podwyższania poziomu naturalnie wytwarzanego testosteronu. Oddziałuje on bezpośrednio na oś podwzgórze-przysadka-gonady, dlatego daje jeszcze lepsze efekty stosowania! Co jeszcze warto docenić?

Okazuje się, że kwas D-asparaginowy wspomaga uwalnianie z przysadki mózgowej hormonów typu LH i GH. Ten pierwszy pobudza produkcję testosteronu w jądrach, a ten drugi jest znany jako hormon wzrostu. Niezwykle ważna jest w tym wypadku zdolność do zwiększania produkcji insulinopodobnego czynnika wzrostu typu 1, co z klei przekłada się na przyrost mięśni.

Warto przejrzeć:  Opalanie natryskowe i jego wpływ na naszą skórę

Co jeszcze stosują sportowcy?

Wiele osób bardzo wcześnie rozpoczyna swoją przygodę z uprawianiem sportu i chętnie sięga po kreatynę. Kreatyna – od ilu lat można ją stosować? Musimy wiedzieć o tym, że nie ma limitu co do wieku dla suplementacji kreatyną. Zanim jednak zastosujemy ten środek, poznajmy go trochę bliżej.

Kreatyna w naszym komórkach ma za zadanie transportować energię biologiczną. Sama energia natomiast powstaje podczas spalania składników pokarmowych, dzięki czemu możemy wykonywać różne zadania ruchowe. Niedobory kreatyny niestety prowadzą do zaburzenia koordynacji ruchowej, obniżenia napięcia mięśniowego i większego poziomu zmęczenia mięśni. Nic więc dziwnego, że jest to bardzo popularny składnik wielu suplementów dla sportowców!

Zostaw opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *